Volg ons via: Like ons:

ESWT ShockWave voor hond en paard

ESWT ShockWave therapie (ESWT= Extra Corporal ShockWave Therapie] heeft zich inmiddels de afgelopen 10 jaar dik bewezen in de menselijke praktijk ! Onze praktijk werkt hier inmiddels sinds 2007 mee, met veel succes…! Met deze therapie kunt ook u, uw hond of paard af laten helpen van chronische ontstekingen van pezen, kapsels en banden. Door behandeling met de Piëzoson 100Plus is uw dier snel van de klachten en pijn af, zonder een operatie! Dat uit zich uiteraard in verbeterde belastingsmogelijkheden en looppatroon, wat een grote rol kan spelen bij sport paarden en honden..!   Gemiddeld zijn er bij dieren zo rond de drie tot vijf behandelingen nodig, soms wat meer, soms wat minder. De behandelingen worden door de dieren doorgaans goed verdragen.

ESWT wordt beschouwd als één van de meest innoverende en best bewezen ontwikkelingen in de recente (pijn-) behandeling van aandoeningen van het bewegingsapparaat. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes wordt met ShockWave-therapie de pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden zonder medicatie of chirurgie.eswt1

De verschillen…    Bij Fysiotherapie & ShockWave Doetinchem, wordt uitsluitend gewerkt met gefocusseerde High Energy Shockwave om zo gericht mogelijk te behandelen en schade aan de huid en omringende structuren te voorkomen. Veel fysiotherapeuten gebruiken zgn.  ”Low Energy”  RSWT Shockwave, en noemen deze apparatuur vaak ten onrechte ShockWave, echter dit is zeer onjuist:  behandeling met dit soort apparatuur is totaal niet te vergelijken met de ESWT behandeling en apparatuur zoals in ons centrum. Het is Low Energy, maakt gebruik van LANGE pulsen en is bovendien NIET gefocusseerd. Niet wat je wilt, bij dergelijke aandoeningen..! U wilt natuurlijk het beste, en dan is er maar 1 weg:  ESWT ShockWave…

Hoe verloopt de behandeling van hond en paard     Veel van de u welbekende chronische pijnklachten zijn behandelbaar met deze nieuwe vorm van pijnbestrijding. Bijvoorbeeld peesontstekingen, ontstoken of geïrriteerde aanhechtingen, etcetera. De behandelingen van honden vinden plaats in de praktijk aan de Melkweg 2a, buiten de normale behandeltijden, dus na sluitingstijd. De paarden worden gezien en behandeld op het adres van een bevriende springruiter in Silvolde, waar kan worden beschikt over behandelfaciliteiten en een buitenbak. Hier kan het paard door de eigenaar worden gelongeerd en door de behandelaar het looppatroon worden geanalyseerd, o.a. met behulp van een High Speed Camera.

Behandelkosten    De behandeling wordt zoveel mogelijk uitgevoerd in goed overleg met uw dierenarts of -kliniek. Er wordt altijd gestart met een Intake en vragenlijsten, waarmee de klacht in kaart wordt gebracht. Hierna kan de behandeling worden gestart. De kosten van een Intake, evt Echografie en evt Camera Analyse bedragen € 80,= De behandelkosten van Veterinaire  ESWT bedragen 145,= per behandeling. De behandelingen vinden in principe 1x per week plaats.