Volg ons via: Like ons:

ESWT ShockWave Therapie

Met ESWT (Extra Corporeal ShockWave Therapy) kunt u door behandeling met GEFOCUSSEERDE HIGH ENERGY SHOCKWAVE,  snel van uw c_58d89e3d3bpijn of peesontsteking af zijn zonder een operatie! Gemiddeld bent u (afhankelijk van aandoening en de tijd dat het al bestaat !) na 5 tot 10 behandelingen van uw klachten af! Deze nieuwe manier van pijnbestrijding vind zijn oorsprong in 1980 toen urologen voor het eerst nierstenen vergruisden door middel van schokgolven: de zogenaamde Lithotrypsie of ESWL genoemd.

Chronische pijnklachten zijn vaak behandelbaar met deze nieuwe vorm van pijnbestrijding. Bijvoorbeeld de tenniselleboog, golferselleboog,  jumpersknee en hielspoor. Maar ook slijmbeursontstekingen (bursitiden) kunnen in veel gevallen met ESWT succesvol worden behandeld.

ESWT wordt inmiddels beschouwd als één van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente (pijn-) behandeling van aandoeningen van het bewegingsapparaat. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes wordt met ShockWave-therapie de pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden zonder medicatie of chirurgie. De methode is inmiddels zeer goed wetenschappelijk onderbouwd en de effecten zijn overduidelijk vastgesteld.

Bij Fysiotherapie & ShockWave Doetinchem, wordt uitsluitend gewerkt met gefocusseerde High Energy Shockwave om veel gerichter te kunnen behandelen en schade aan de huid en omringende structuren te voorkomen. Veel fysiotherapeuten gebruiken ”Low Energy  RSWT Shockwave”, en noemen deze apparatuur vaak ten onrechte ShockWave, echter dit is zeer onjuist en misleidend:  behandeling met dit soort apparatuur is totaal niet te vergelijken met de ESWT behandeling en de apparatuur zoals in ons centrum. Het is Low Energy, bouwt veel minder druk op, maakt gebruik van LANGE pulsen en is bovendien NIET gefocusseerd. Niet wat je wilt, bij dergelijke aandoeningen..! U wilt natuurlijk het beste, en dan is er maar 1 weg:  ESWT ShockWave…

InschrijvenStel uw vraag